Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Köpvillkor

Allmänna Villkor

All försäljning sker med tillämpning av konsumentköplagen (SFS nr: 2022:260), och köplagen (SFS nr: 1990:931) samt Distans- och Hemförsäljningslagen (2005.59). Mer information finns hos Konsumentverket.

För köp via vår webplats behöver du som konsument acceptera köpvillkoren i sin helhet. Du godkänner även att vi behandlar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.

Betalning och priser
Hos Skillfactory har du möjlighet att betala din order via Visa, Mastercard, American Express, Maestro, Shop Pay, Apple Pay och Google Pay. Som aktiebolag, kommun, stat eller landsting kan man efter sedvanlig kreditkontroll även ges möjligheten att betala mot faktura. Kontakta oss på info@skillfactory.se för mer information.

Priserna visas inklusive lagstadgad svensk moms (25%).

Skillfactory förbehåller sig rätten att justera priserna i webshoppen eller i andra publikationer utan avisering i förväg. Om en oavsiktlig felaktighet, uppenbar eller ej, har smugit sig in på webplatsen eller i annan publikation, så förbehåller Skillfactory sig rätten att korrigera det. Då kommer en ny bekräftelse och eventuellt pris att sändas ut. Ångerrätten gäller som vanligt.

Orderbekräftelse
Vid köptillfället skickas en bekräftelse via e-post. Därför är det väldigt viktigt att du anger din mailadress vid beställning. Om du inte har fått en orderbekräftelse via e-post inom ett dygn kontakta då oss för att förvissa dig om att din order har kommit fram.

Leveranstid
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1 - 2 arbetsdagar. Om varan är slut i lager och behöver nyproduceras, kan det ta ytterligare 1 - 2 veckor innan varan kan levereras. För våra bänkar är leveranstiden 4 - 6 arbetsveckor (levereras direkt till kund).
Vi använder Schenker som transportombud för våra leveranser.

Frakt
Vi levererar endast beställningar inom Sverige. Vill du beställa och ha det skickat till ett annat land kontakta oss på kundtjanst@skillfactory.se för att få prisinformation.

Vid beställning skall du även ange mobiltelefonnummer då du kommer att få din avi från Posten/DHL via sms.

Varor som levereras på pall levereras fram till tomtgräns eller liknande och inkluderar ej inbärning. Efter att varan är levererad övergår ansvar och risk för varan till Köparen.

Fraktkostnad
Fraktfritt vid beställning över 600 kr. (annars kostar frakten 100 kr). Observera att detta enbart gäller för beställningar inom Sverige.

Vi kan även erbjuda hämtning av godset på vårt lager i Hillerstorp, så slipper du fraktkostnaden. Anges vid beställning.

Transportskador
Tänk på att kontrollera godset vid ankomst så att det är fritt från skador innan du skriver på mottagandet. Om du misstänker att varan kan ha skadats så ber du chauffören göra en notering om detta direkt. En direkt konstaterad leveransskada kan du neka att ta emot. Om skadan upptäcks efter mottagandet, skall du anmäla det till transportören för vidare åtgärder. Spara alltid emballaget. Det behövs för utredningen av skadan.

Ej utlösta varor
Försändelsen måste hämtas ut inom 14 dagar. Därefter returneras varan till oss. I de fall varan inte hämtats ut, står Köparen för returfrakt och ev. merkostnader.

Garanti
Hos Skillfactory har du alltid 12 månaders garanti på din produkt.

Felaktig vara skall reklameras via reklamationsblanketten så snart som felet är upptäckt. Kvitto eller orderbekräftelse skall bifogas för att styrka garanti. Observera att garantin enbart täcker funktionsfel. Varor som visar på handhavandefel alternativt har blivit skadade av användaren debiteras därmed en undersökningsavgift på 495 kr. Om felet inte omfattas av garantin, får du ett kostnadsförslag innan något görs med din produkt.
Frakten till Skillfactory bekostas av Köparen, men återbetalas om garantin är giltig.

Reklamation/Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad.

När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända tillbaka den till Skillfactory i dess originalförpackning. Observera att du står då själv för eventuella fraktkostnader. Vid eventuell retur skall du kontakta kundtjanst@skillfactory.se för att få ett godkänt returnummer.

Sekretess
På skillfactory.se används endast din information internt och därmed förmedlar vi eller säljer aldrig informationen till tredje part.

Force Majeure
Skulle något av följande inträffa befrias Skillfactory från att fullfölja avtal. Detta gäller vid omständigheter utanför vår kontroll, t.ex. strejk, krig, nationellt undantagstillstånd, sabotage, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, åtgärder tagna av nationell regering, om bolaget blivit utsatt för kriminell aktivitet, större olyckshändelser och blockad.

Kontakt
Vid eventuella frågor kan du kontakta oss på kundtjanst@skillfactory.se.

 

Vill du bli återförsäljare?

KONTAKTA OSS

Fyll i dina uppgifter nedan och beskriv din verksamhet, så tar vi kontakt med dig för nästa steg.